Dynaudio Contour 20 Black Edition (czarny połysk). Kolumna podstawkowa.

  • Obserwuj produkt:
  • Producent: DYNAUDIO
  • Dostępność: Dostępność wymaga potwierdzenia przed zamówieniem Dostępność wymaga potwierdzenia przed zamówieniem

  • Historia ceny
  • 14 950,00 zł / szt.
  • szt.
  • Oblicz_raty_duckblue

Gwarancja: 8 lat (2 lata standard + 6 po rejestracji produktu).

Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.

  • Zadzwoń i umów się na prezentację. Tel. 63 240-69-85.
  • Możliwość kupna w systemie ratalnym - Raty 0% lub otrzymania rabatu.
  • Jesteśmy Autoryzowanym Dealerem Dynaudio.
  • Na każdy zakup wystawiamy paragon lub fakturę vat 23%.
  • Produkt pochodzi z oficjalnej polskiej dystrybucji.
  • Kompletne fabryczne wyposażenie.
  • Bezpłatna wysyłka kurierem, wysyłany przez nas towar jest zawsze odpowiednio zabezpieczony.
  • Cena za: 1 sztukę (możliwość kupna tylko w parach).

Kolumna podstawkowa Dynaudio Contour 20 Black Edition.

Contour 20 Black Edition to szczytowe osiągnięcie w 40-letniej historii modelu Contour.

Przyjrzeliśmy się każdemu komponentowi głośnika i ulepszyliśmy go. Każdy detal został udoskonalony. A wszystko co się dało, zrobiliśmy na czarno.

Dobrzy inżynierowie nie są zadowoleni, dopóki nie są niezadowoleni. Nie chodzi tu o sens egzystencjalny, a raczej oznacza, że lubią znaleźć coś, co będą chcieli poprawić i nie spoczną dopóki tego nie dokonają. (Czasami, rzecz jasna, może to ocierać się o egzystencjalne wątpliwości…)

Zrobili to już w 2016 roku, kiedy to głośnik Contour otrzymał nowy, obecny wygląd. Sytuacja powtórzyła się w 2020 roku, kiedy to rodzina głośników dostała literkę „i” po tym, jak została dopasiona całą masą technologii zaczerpniętej prosto z wyższej serii Confidence. No i ponownie przeszliśmy przez to na kilka miesięcy przed tym, jak pierwszy egzemplarz Contour 20 Black Edition zjechał z linii produkcyjnej w naszej fabryce w Danii. Tym razem podczas prac rozwojowych nad brzmieniem, ich niezadowolenie sprawiło im wyjątkową radość, ponieważ mogli dorzucić tonę bajerów.

Seria Contour miała już świetny fundament. Konstrukcja obudowy jest znakomita: jest gruba, solidna, a jej kształt minimalizuje niepożądane wibracje i fale stojące. A ciężka aluminiowa odgroda, która w rzeczywistości jest o wiele grubsza, niż wygląda, czyni cuda, zwiększając stabilność i eliminując dyfrakcję.

Co więc można było udoskonalić w pozostałych elementach? Wystarczy zaczerpnąć ze skrzyni ze skarbami, którą Dynaudio Labs zapełnia od 1977 roku, i wyciągnąć to, co najlepsze.

Zacznijmy od góry. Wysokie częstotliwości obsługuje głośnik wysokotonowy Esotar 3. Pochodzi on bezpośrednio z naszej flagowej serii głośników Confidence i jest, najprościej mówiąc, najlepszym głośnikiem wysokotonowym, jaki kiedykolwiek wyprodukowaliśmy. (Jak dotąd).

Miękka membrana kopułkowa pokryta jest opracowaną przez nas powłoką DSR. Wykonywana metodą o wysokiej precyzji, o składzie opracowanym i mieszanym ręcznie, a nakładana przez roboty. To zapewnia uzyskanie powłoki o dokładnie odpowiedniej gęstości w odpowiednich miejscach, dzięki czemu słychać to, co powinno być słyszalne. A właśnie tego pragnie każdy artysta. (Nie możemy powiedzieć Ci dokładnie, czym jest powłoka DSR, ale możemy wyjaśnić skrót: „sekretny składnik Dynaudio”. Teraz już wiesz).

Bezpośrednio za membraną znajduje się kopułka Hexis. Ten nowatorski, mały element z zagłębieniami znajduje się za główną membraną. W zasadzie można ją zobaczyć przy odpowiednim oświetleniu. Można nawet powiedzieć, że jest nieśmiała. Ale właśnie tam, w ciemnościach, dzieje się coś niezwykłego.

To pomaga głośnikowi wysokotonowemu oddychać. To daje przestrzeń muzyce.

Hexis wygładza odpowiedź częstotliwościową głośnika wysokotonowego i redukuje niepożądane rezonanse, które mogą zabarwiać muzykę, delikatnie kierując poruszające się powietrze za kopułkę materiałową. Kieruje przepływ powietrza idealnie w odpowiednim kierunku do układu kanałów oraz poza niego w tylnej komorze za magnesem. Zakres ruchu jest minimalny, ponieważ wynosi zaledwie ułamki milimetra i następuje dziesiątki tysięcy razy na sekundę.

Oznacza to, że usłyszysz wysokie częstotliwości ze wszystkimi emocjami, których oczekujesz. Ostry atak smyczka nasączonego kalafonią na strunie wiolonczeli, gdy muzyk zaczyna grać. Epickie, szybujące pod niebiosa crescendo pierwszych skrzypiec. Pewny siebie odgłos hi-hatów, gdy wchodzi perkusista.

W głębi zobaczysz labirynt przewodów, wyprofilowanych otworów wentylacyjnych i wiele więcej. Duża tylna komora redukuje rezonans. Udoskonaliliśmy tłumienie, a supermocny magnes neodymowy i lekka aluminiowa cewka drgająca dopełniają gwiazdorskiego składu. Esotar 3 jest czulszy niż poprzednie modele, dzięki czemu może reagować niższym napięciem wejściowym, przez co nie nagrzewa się tak szybko. A to oznacza, że może grać głośniej, z zadziwiającą czystością i dłużej.

To jeden z filarów nowoczesnego sprzętu hi-fi.

Głośnik średnio-niskotonowy to coś naprawdę wyjątkowego. Gdyby to był silnik, byłby doładowany, miał turbinę i prawdopodobnie byłby też wyposażony w nitro. Supermocny magnes neodymowy wzmacnia już i tak mocny przetwornik ferrytowy w Contour 20i, a dłuższe uzwojenie cewki drgającej poprawia liniowość wychylenia. A ponieważ magnes jest mniejszy, w smukłej obudowie jest więcej miejsca na ruch powietrza, jakiego potrzebujemy. Ogółem, przetwornik jest czulszy (a więc wzmacniacz jest mniej obciążony), a jednocześnie zachowuje podbicie basów (na co zwykle wpływa wyższa czułość). Mamy tutaj to, co najlepsze z obu światów.

Twoje uszy również to usłyszą: mocniejszy atak i lepsze obrazowanie.

Reszta przetwornika to już klasyka Dynaudio: jednoczęściowa membrana MSP (polimer krzemianowo-magnezowy) bezpośrednio zakotwiczona w wydłużonej aluminiowej cewce drgającej za pośrednictwem formowanych żeber równoważących; karkas cewki drgającej z włókna szklanego w celu redukcji prądów wirowych (i poprawy szybkości); oraz zoptymalizowana wentylacja. To formuła, która cieszy się zaufaniem w całym świecie hi-fi, a nawet w profesjonalnych studiach nagraniowych.

Wszystko to, oczywiście, zostało przetestowane, udoskonalone i dopracowane w naszym laboratorium pomiarowym Jupiter oraz przy użyciu światowej klasy urządzeń do badania ucha zewnętrznego, środkowego i wewnętrznego.

Nowy głośnik niskotonowy zaprojektowaliśmy tak, aby idealnie współpracować z nowym portem bass-reflex. Tak, z zewnątrz wygląda to po prostu jak otwór z tyłu głośnika z rurką w środku. Ale nie jest to tak proste, jak wygląda. Nie wystarczy kilka rurek ze sklepu dla majsterkowiczów. Gdyby tylko tak było…

Contour 20 Black Edition ma nowy kanał, większy niż ten w Contour 20i. Jest on rozszerzony w ściśle określony sposób na obu końcach (wewnątrz i na zewnątrz), co pomaga kontrolować ruch powietrza, zapewniając większą precyzję, mniej artefaktów i znacznie lepsze brzmienie niskich tonów. Poza tym uważamy, że wygląda to całkiem ładnie. Wymagało to potwornego nakładu pracy, zarówno ze strony naszych inżynierów mechaników, jak i projektantów, aby idealnie zintegrować je z łagodnymi krzywiznami obudowy.

Ten crossover również potraktowaliśmy gwiazdorsko. Contour 20i od razu ma niesamowite przetworniki, co utrudniało sprawę. Jak zmodernizować coś, co już zostało zmodernizowane?

Trzeba wrócić na start i zacząć od początku. Contour 20 Black Edition to zupełnie nowy głośnik crossover, w którym wykorzystano najmniejszą możliwą liczbę komponentów i to w najlepszej wersji. Zastosowaliśmy kondensatory i rezystory Mundorf, gigantyczną cewkę powietrzną i najwyższej jakości kable wewnętrzne. Mowa tu o topologii drugiego rzędu dla obu przetworników, nie ma więc potrzeby stosowania obwodów korekcyjnych. Chcesz czystości, to ją masz. Prostotę też usłyszysz. Dzięki płynnej reakcji mocy kierunkowość pozostaje pod precyzyjną kontrolą. A to oznacza precyzyjny, skoncentrowany występ – bez utraty żadnego szczegółu.

Czarna magia

Niektórzy producenci oferują opcje w przypadku swoich produktów „Black Edition”. Wydawało nam się to dziwne, więc postanowiliśmy pójść za głosem jednego z najwybitniejszych tekściarzy 20. wieku, Ozzy‘ego Osbourne‘a. W 2007 roku napisał tekst do kawałka „Black Rain”: „Pada czarny deszcz. Czarny deszcz, czarny deszcz. Czarny deszcz, czarny deszcz”.

Kolor obudowy? Czarny. Kosz głośnika niskotonowego? Czarny. Przednia płyta głośnika wysokotonowego? Czarny. Płytka ze złączami? Czarny. Odgroda z anodowanego aluminium? Czarny. Port bass-reflex? Czarny. Kolor obudowy? Czarny.

To inwestycja w dźwięk. Inwestycja w Twoją kolekcję muzyki. I szczerze mówiąc, jest to po prostu świetne.

Specyfikacja techniczna:

  • Głośnik wysokotonowy: 28 mm Esotar 3 ze stożkiem Hexis
  • Głośnik niskotonowy: 18 cm MSP z systemem magnesu Neodymowego
  • Pasmo przenoszenia (±3dB): 50 Hz – 23 kHz
  • Pasmo przenoszenia (-6 dB): 43 Hz – 33 kHz
  • Impedancja nominalna: 4 Ω
  • Impedancja minimalna: 4.6 Ω
  • Skuteczność (dB @ 2.83V/1m): 86 dB
  • Moc wyjściowa (W): 180 W
  • Zwrotnica: 2-drożna
  • Częstotliwość podziału zwrotnicy (Hz): 3600 Hz
  • Topologia zwrotnicy: 2. rzędu
  • Konstrukcja obudowy: Bass reflex (tył)
  • Wymiary: 21,5 x 44 x 40 cm
  • Wymiary ze stopami/maskownicą/podstawki: 21,5 x 44 x 40,3 cm
  • Waga: 14.6 kg

Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie


Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.